vrijdag 26 april 2013

Help! Recept chocolade taart/cake gezocht

Zoals ik een paar dagen geleden heb laten weten, ga ik zelf taarten maken voor onze bruiloft.

Allemaal lekkere huisgemaakte taarten, maar......
mijn verloofde wil ook een mooie taart om aan te snijden.
Geen probleem, dan maak ik toch een Red Velvet taart?
Alleen heb ik geen goed recept voor een chocolade taart.

Ik heb recepten voor een browie taart, of de taart van Nigella Lawson,
maar deze zijn veel te machtig, zeker als je meerdere lagen wilt maken!

Hebben jullie nog een recept voor een wat lichtere chocolade taart/cake?
Geschikt om meerdere lagen van te maken?

Ik hoor het heeel graag! Alvast bedankt!

2 opmerkingen:

  1. Ik ken geen recepten voor niet machtige chocoladetaarten. Want die bewaar ik niet ;-)

    Ik ken wel een recept van een goddelijke chocoladetaart: http://ikbenglutenvrij.nl/?p=5713

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze taart erg lekker, maar machtig is 'ie wel: http://glutenfreegoddess.blogspot.nl/2007/01/flourless-chocolate-cake_11.html. Hij smelt op de tong, dus dat compenseert het een beetje; als je 'm alleen in laagjes tussen iets anders gebruikt zou je best een lichtere taart over kunnen houden. Succes, in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen