maandag 22 april 2013

Zelf taart bakken voor onze bruiloft

Over iets meer dan 2 weken trouw ik met mijn vriendin Rianne.
De laatste dingen zijn we aan het regelen, en zo kwamen we ook uit op het struikelblok:
De bruidstaart! En dan ook nog de glutenvrije versie!

Omdat Rianne de laatste tijd veel last heeft gehad van reacties op het eten buiten de deur
en de bakkerij waar we in eerste instantie waren geweest niet kon garanderen dat de
bruidstaart 100% glutenvrij zou worden, hebben we besloten om zelf aan het bakken te gaan!

Nou ben ik best wel goed in het bakken van taarten, maar het decoreren van een taart
tot een heuse bruidstaart is niet echt aan mij besteed.

Daarom hebben we voor een taarten tafel gekozen. Dit idee kwam ik een tijdje terug
tegen op de site Arnhems Meisje.
Een leuk versierde tafel met verschillende zelfgemaakte taarten op mooie taart-plateau's.

Met nog maar 16 dagen tot de bruiloft halen we onszelf natuurlijk wel veel werk op de nek,
maar beter een paar dagen bakken, dan een bruiloft met buikpijn!







2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Alvast gefeliciteerd!

    En wat ziet die taartentafel er leuk uit!
    Wel veel werk. En dat in een tijd dat jullie waarschijnlijk sowieso veel werk te verzetten hebben....
    - Ben benieuwd naar de verhalen van de bruiloft. En natuurlijk: de foto van 2 prachtige bruiden! -

    Als jullie toch geen zin hebben om zoveel te bakken, zijn er voldoende mensen die glutenvrije bruidstaarten kunnen maken.
    Kijk bijvoorbeeld eens onderaan mijn pagina links: http://ikbenglutenvrij.nl/?page_id=6280

    Of kijk bij: http://www.weloveweddings.nl/2013/04/bruidstaarten/

    Veel plezier met de voorbereidingen!
    Ik wens jullie een mooie dag en (nog belangrijker) een mooi huwelijk!
    Maar zo te zien aan deze blog zal dat geen probleem zijn: De liefde is goed aanwezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mirjam,

    Heel erg bedankt voor je reactie en je tips!

    Gelukkig hebben we ruim de tijd genomen om de rest van de bruiloft voor te bereiden, dus we zijn eigenlijk klaar!
    En misschien is het juist wel fijn om mijn zenuwen weg te bakken;)

    Ik ga deze week een proef-taart maken voor de taart die we aan gaan snijden. Ik probeer er aan te denken om foto's te maken.
    Anders kan het altijd nog na de bruiloft;)

    BeantwoordenVerwijderen