donderdag 4 oktober 2012

Boodschappen Tip: Chips

In het begin dachten we dat alleen de naturel chips echt glutenvrij waren.
Maar inmiddels, (na vele etiketten uitpluizen) kunnen we weer meer soorten chips in huis halen!

De volgende chips zijn glutenvrij
Lays:
- Naturel
- Cheese union
- Bolognese
- Patatje Joppie
- Oven naturel
- Oven mediterranean herbs
Croky:
- Naturel
AH Excellent:
- Zeezout
AH eigen merk:
- Naturel
- Cheese union
Smith's:
- Buggels
- Nibbit's
Chio:
- Pombar

Er zijn vast nog wel meer chips glutenvrij, maar dit zijn de soorten die we zelf wel eens halen.
Tip: Paprika chips is NIET glutenvrij. Altans, wij hebben nog geen glutenvrije paprika chips gevonden.

3 opmerkingen:

  1. molenaartje chips paprika die te koop is in de biowinkel en dan de donkerblauwe verpakking is glutenvrij. let wel op want de lichtblauwe is niet glutenvrij. Als je dochter niet te gevoelig is kun je ook de paprika wokkels van smith proberen.
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je al eens op Livaad gekeken? Daar staat een heel rijtje glutenvrije paprika chips. O.a. van de Liddl en Jumbo.
    Maar de lekkerste glutenvrij paprika chips die ik tot nu toe at, kocht ik in Duitsland bij de EDEKA van Lorenz. Zie mijn blog: http://ikbenglutenvrij.nl/?p=638

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,

    Ik ben op je blog terecht gekomen via Mirjam en moet zeggen er staat een heleboel informatie op. Top. Ik heb jouw blog genomineerd voor de Liebster Award. Lees daarover op mijn blog. Helaas kan ik geen link invoegen, maar het is te vinden op http;//sandratelgen.wordpress.com onder Liebster Award.

    Overigens zijn Wokkels paprika ook glutenvrij.

    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen